El passat 16 de Gener el professorat de l’escola Puig Drau es va formar en Comerç Just. Durant la jornada de formació es va treballar les desigualtats nord sud, el comerç just i el procés del cacau, a través de dinàmiques i jocs que després podran fer a l’alumnat. Aquesta ha sigut l’activitat que ha donat el tret de sortida al projecte Xarxa Escoles pel Comerç Just, coordinat per AlterNativa3 i amb el suport de l’ajuntament del Montseny.
L’alumnat també ha iniciat les activitats de comerç just, amb un taller de xocolata de comerç just i un mural cooperatiu, on va participar tot el centre. Els nens i nenes van aprendre molt sobre el cacau i el comerç just, a la vegada que van preparar uns bombons deliciosos i justos per a les seves famílies.
També, del 18 de Gener fins al 18 de febrer hi haurà l’exposició “Cafè just i comerç just” al Casal de Cultura del poble de Montseny. Es tracta d’una exposició per conèixer el Comerç Just a través d’un producte de consum habitual com és el cafè. Les persones visitants podran gaudir de 10 rolls up plens d’informació, solidaritat i justícia, aprenent molt sobre els beneficis que comporta per tothom el comerç just.
L’exposició, sobre el procés del Cafè de Comerç Just amb tots els actors implicats, va adreçada a tots els públics. Les imatges exposades donen una visió senzilla i ràpida del que és el comerç just (Horari: de dilluns a divendres, matí de 9 a 14 en horari lectiu de l’escola; dissabte i diumenge de 10 a 14 h adreçant-se prèviament al Centre d’Informació de Montseny)